Fototentoonstelling van clublid André Brasse

Geplaatst op: 20 april, 2017

Fotoclublid en natuurfotograaf André Brasse is gevraagd door eigenaar van Hotel Restaurant Bitter en Zoet aan de Hospitaallaan in Veenhuizen een tentoonstelling in te richten. Hieronder het bericht uit de Krant van Hogeveen.

Met de opening van het toeristenseizoen is ook de fototentoonstelling ‘Fotoralia Drenthe’ geopend in Hotel Restaurant Bitter en zoet te Veenhuizen. De tentoonstelling toont landschappen, planten en dieren die voor komen in Noord Drenthe.

Op verzoek van Loes Talens, van Bitter en Zoet, heeft André Brasse een fototentoonstelling ingericht met een verscheidenheid aan beelden van landschappen en natuur uit Noord Drenthe. “met deze expositie neem ik mijn gasten mee naar de mooie landschappen en natuur in en om Veenhuizen” aldus Loes Talens. “Er is hier zoveel moois in de omgeving te zien en beleven, het zou jammer zijn als ze daar pas achter komen als ze weer thuis zijn”.

André Brasse is al jarenlang vrijetijds-natuurfotograaf en natuurliefhebber. Die twee hobby’s zorgen er voor dat hij vaak met zijn camera in de natuur te vinden is. Als Senior Projectleider bij IVN Drenthe (Instituut voor Natuureducatie) is hij onder andere werkzaam als coördinator communicatie en educatie voor Nationaal Park Drentsche Aa. In de tentoonstelling zijn dan ook meerdere landschapsfoto’s uit dit gebied te zien. ,,Het is een soort fotokabinet van de Noord-Drentse natuur geworden”, aldus André. Meer foto’s zijn te zien op de website www.andrebrasse.nl en op zijn facebookpagina’s waaronder de pagina ‘Buitengewoon Boeiend Noordenveld’.

De tentoonstelling is speels opgebouwd. Je vindt er foto’s in fotolijsten, foto’s op canvas, foto’s in een ansichtkaarten-rek en twee steigerhouten panelen met daarop een grote verscheidenheid aan fotolijstjes en foto-onderwerpen.

De tentoonstelling is gratis toegankelijk en te zien tot de zomervakantie.