Over contributie en lidmaatschap

Om verwarring over de contributie te voorkomen over hoeveel je nu moet betalen als je wanneer lid word, staan hieronder een aantal spelregels.

• Het lidmaatschap van FCN loopt over een heel kalenderjaar, begint in januari en loopt door tot en met december.
  • De contributie over een heel jaar bedraagt 55 euro.
  • De rekening voor de contributie wordt in januari per email verstuurd.
  • Een verenigingsjaar telt 10 maanden. Dat is een heel jaar verminderd met een zomerstop.
  • Degenen die in januari lid worden, betalen de contributie voor een vol jaar.
  • Degenen die later in het jaar lid worden, betalen een bedrag per maand. Een deel van een maand telt hierbij als volledige maand.
  • Deze regeling geldt voor iedereen, ook voor degenen die in september lid worden. Zij betalen gewoon de contributie voor de 4 resterende maanden van het lopende kalenderjaar: 4/10 van de volle lidmaatschapsprijs.
  • Maandbedragen worden afgerond naar boven. Op dit moment is de jaarlijkse contributie 55 euro. Dat is per maand 60/10 = 5,5 euro per maand.
  • Als een lid tussentijds opzegt, wordt de betaalde contributie niet teruggestort, tenzij er sprake is van ziekte of overlijden.
  • Aspirant-leden mogen twee keer gratis meedraaien.
  • Over deze uitgangspunten wordt niet onderhandeld.

Een paar voorbeelden:

• Iemand besluit op 15 januari lid te worden. Diegene betaalt de volledige jaarcontributie.
  • Iemand wordt halverwege maart lid. Er zijn dan twee volledige maanden voorbij (januari en februari). Dit lid betaalt 8/10 van de volle lidmaatschapsprijs.
  • Een derde aspirant-lid wordt lid in mei. Diegene betaalt 6/10 van het volle contributiebedrag.

Overzicht van de contributie als je lid word vanaf de maand:

Een heel jaar (vanaf januari)€ 55,-
Februari€ 49,50